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9. Information Education 

In response to society becoming increasingly information-oriented, it is the aim of all types of schools to foster the ability to use information through the active application of information and information resources.

The Board is making strong efforts to set up personal computers and to use digital devices in education. Charts 5 and 6 illustrate the number of students per computer in schools and the percentage of schools which have set up a web site.

高度情報化社会の進展に対応して、すべての学校で、情報手段や情報源を活用した情報活用能力の育成が求められている。

愛知県教育委員会では、コンピュータの設置と、情報機器を活用した教育に力を入れています。図5では、教育用コンピュータ1台あたりの児童生徒数を、図6では、ホームページのある学校の割合を示している。

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Elementary school students learning on personal computers

コンピュータを活用した学習をする小学生

A classroom scene from an upper secondary school lesson in information education

高等学校での情報教育


Chart 5: Number of Students per Computer in Public Schools

図5:教育用コンピュータ1台あたりの児童生徒数(公立)

(As of March 1, 2016) *Excluding Nagoya City schools,Toyohashi City upper secondary school, Toyota special needs education school, and Seto special needs education school.

(2016.3.1 現在) *名古屋市立学校、豊橋市立豊橋高等学校、豊田市立豊田特別支援学校及び瀬戸市立特別支援学校を除く

ELEMENTARY SCHOOLS 小学校 7.8
LOWER SECONDARY SCHOOLS 中学校 7.8
UPPER SECONDARY SCHOOLS 高等学校 7.0
SPECIAL NEEDS EDUCATION SCHOOLS
特別支援学校
3.2

Chart 6: Percentage of Schools with Official Web Sites

図6:ホームページのある学校の割合(公立)

(As of March 1, 2016) *Excluding Nagoya City schools

(2016.3.1 現在) *名古屋市立学校を除く

ELEMENTARY SCHOOLS 小学校 99.7%
LOWER SECONDARY SCHOOLS 中学校 99.0%
UPPER SECONDARY SCHOOLS 高等学校 100.0%
SPECIAL NEEDS EDUCATION SCHOOLS
特別支援学校
100.0%
Aichi Prefectural board of Education
Aichi Prefecture